Volg het housesit avontuur van Yvonne in Engeland #3

Gepubliceerd door HouseHub op

Het avontuur zit er inmiddels op en wat een heerlijke tijd heb ik gehad! Ik neem je mee in mijn reis en de ups en downs van deze housesit.

Half juli vertrok ik zaterdag eind van de middag met de trein naar Amsterdam. Vanuit daar vertrok ik met de Flixbus rond 20:00 richting Londen. De bus zat ramvol met buitenlandse jongeren die goedkoop door Europa reizen. Gedurende de rit hadden we vier tussenstops om te maken en Rotterdam was de eerste halte, waarna we nog in Gent en Lille stopten. Op die laatste twee locaties blijken er, zeker in de nachtelijke uren, veel vluchtelingen stiekem aan boord te willen komen. Er wordt dus een snelle stop gemaakt, de deuren blijven waar nodig gesloten en zodra de nieuwe passagiers zijn ingestapt, rijden we door naar Calais.

Hier arriveren we rond 2:00 in de nacht en doordat er constant stops zijn, nieuwe passagiers instappen en een plekje zoeken, is er nog niks van slapen gekomen. Ook in Calais worden we uit onze roes gehaald, want we moeten gezamenlijk de bus uit. Eerst mogen we met ons slaperige hoofd langs de Franse douane met ons paspoort. De bus weer in om iets later bij de Engelse douane hetzelfde riedeltje af te draaien. Nog een uurtje wachten en dan rijden we met de bus de trein in, op weg naar Engeland.

Compleet gebroken komen we rond 6:00 in de ochtend aan in Londen. Het was een heftig nachtje in het Londense uitgaansleven als we een auto total loss in de berm zien staan en iets later een jongen in een compleet lakleren pak rustig bij de bushalte zien staan. Welkom in de wereldstad! Met een van de weinige Nederlandse passagiers, Theresa, ga ik eerst lekker een kop koffie drinken, voordat we ieder onze eigen weg gaan. Zij naar Wales om familie te bezoeken en ik richting de trein.

Ik boek een ticket en er blijkt, geheel tegen de uitleg van mijn housesit contact een rechtstreekse verbinding te zijn. Het voelde al niet helemaal ok, maar ik vertrouwde er op dat de man bij de ticketbalie er meer verstand van had als ik. Verkeerd gegokt, bleek een half uur later tijdens het app contact met de eigenaresse van het huis waar ik naar op weg was. Er bleek 1 letter verschil te zijn in de bestemming op mijn ticket en het dorpje waar ik heen moest…phoe maar goed dat ik nog niet onderweg was, want nu kon ik het geld van mijn ticket tenminste retour krijgen! Ik was ondertussen zo gaar dat ik een Uber heb gepakt richting het adres. Ik vind dit een van de fijnste opties in het buitenland, omdat je altijd met een local in de auto zit die je allerlei leuke tips in de omgeving kan aanraden, buiten de cheesy toeristische dingen om.

vliegshow speed festival

Ik kom uiteindelijk aan in een fantastische wijk met vrijstaande huizen, waar ik een warm welkom krijg van de familie en hond Scout! Ik krijg mijn kamer te zien en spring gelijk onder de douche. Ik word meegenomen naar een heuvel waar we een fantastisch uitzicht hebben over het gebied en de luchtshow van straaljagers die we krijgen. Het was dat weekend namelijk ‘Speed festival’, dus de ene Lamborghini na de andere dure Porsche sportwagen kwamen we onderweg tegen. In de brandende zon genoten we van alle stunts. Zo’n warm welkom had ik nog nooit gehad grapte ik tegen de familie šŸ˜‰ We aten die avond samen in de tuin en ik leerde de 3 meiden van het gezin wat beter kennen.

England

De volgende ochtend ging ik met Rachel in de ochtend lekker richting het bos, nadat we eerst wat weilanden door waren gelopen. Wat een uitgestrekte velden en heerlijke bossen. Hier vermaak ik me wel! Die middag vertrok de familie naar het vliegveld om vervolgens 2,5 week heerlijk rond te reizen door Italiƫ. Mijn avontuur in het Engelse West-Sussex was begonnen! Tijd om met hond Scout de omgeving te gaan verkennen.

Lees volgende keer hoe de 2,5 week in West-Sussex is verlopen!