Say goodbye tegen je jetlag met deze 3 tips

Gepubliceerd door HouseHub op

Of je nou naar New York vliegt of naar Bali, het tijdsverschil met Nederland is groot en daarmee is een jetlag helaas zo dagelijkse realiteit. Vandaag delen we de 3 beste tips van vrouwen die hier regelmatig mee te maken hebben!

housesitter

Wen zo snel mogelijk aan de lokale tijd

Charlotte is al een paar dagen voor de reis bezig met het verzetten van haar dagelijkse ritme naar de tijdzone waar ze naar toe zal reizen. Uiteraard voor zover dat toelaatbaar is met werk en andere verplichtingen. Maar het helpt enorm om je lijf voor te bereiden op het verschil in tijd. Zo probeert ze alvast de tijden van de eetmomenten aan te wennen en verschuift ze tijd waarin ze naar bed gaat al een stuk richting de nieuwe tijdzone.

backpack housesitter

Blijf wakker na aankomst

Het is zo verleidelijk om na een urenlange vlucht, waar je zeer waarschijnlijk niet echt lekker hebt kunnen liggen en slapen (tenzij je business class vliegt, maar dat is voor de lucky bastards onder ons), bij aankomst op je housesit adres gelijk je bed in te duiken. Doe dat niet! Inge probeert altijd gelijk haar nieuwe ritme op te pakken. Ze gaat lekker de buurt verkennen, haalt een lokale maaltijd of maakt een wandeling. Wat je ook doet, ga niet op de bank hangen met de kans dat je ontzettend inkakt. Op die manier went je lichaam zo snel mogelijk aan de nieuwe tijden.

Mocht je in de ochtend landen, slaap dan echt maximaal 2 uurtjes. Dan heeft je lijf even om wat nieuwe energie op te doen en de rest van de dag door te komen. Hoe verleidelijk het ook is, slaap niet langer, maar ga lekker op pad en zoek pas in de avond je bed weer op.

Eten en drinken

In het vliegtuig is het verleidelijk om een paar glazen alcohol te nemen. Mocht je in het verhaal geloven dat dit helpt tegen een jetlag, helaas, dat is niet het geval vertelt Sandra. Houd er rekening mee dat, door de gewijzigde luchtdruk in het vliegtuig, de impact van de alcohol op je lichaam sterker kan zijn. Drink dus hooguit 1 á 2 glazen, maar liefst helemaal niet. Drink het lekker veel water, maar geen koffie (mocht je die drek in het vliegtuig überhaupt kunnen verdragen!). Koffie droogt je lijf nog harder uit dan de droge lucht in de cabine sowieso al doet.

Ook het eten kun je aanpassen om je lijf niet nog meer werk te geven met de aankomende tijdzone. Eet zowel voor als tijdens de vlucht licht verteerbaar eten. Denk aan een salade, sushi of fruit. Als je namelijk helemaal vol zit van zwaar en vet eten na aankomst, dan is het risico nog groter dat je het liefst wil gaan slapen wanneer je bij je housesit adres bent aangekomen.

Heb jij nog goede tips om een jetlag te voorkomen?


Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *